تعداد بسياري از طراحان خلاق گرافيك در ايران و كشورهايي با پايه‌ي خط ايراني و عربي درطي اين سال‌ها به نحوي در گسترش خط ثلث سهيم بوده‌اند. اما آيا به همان اندازه كه خط ثلث جايگاه خود را در گرافيك مدرن امروزي يافته، توانسته ماهيتي نو در ساختار اصلي خود ايجاد كند؟ ماهيتي كه اين خط را منحصرا به گرافيك و ريشه هاي اصلي آن مربوط سازد؟
قلم سوفي را مي‌توان حاصل دخالت گرافيك در خط نويسي و خطاطي كهن اين مرزو بوم دانست. اين قلم با ريتمي كه بر اثر تكرار ضربه‌هاي مايل و بلند ايجاد نموده القاء‌كننده‌ي نظم، زيبايي وهمچنين انرژي و حركت در يك اثر تايپوگرافي مي‌باشد. اصلاح دواير و طراحي خاص تزئينات و اعراب اين قلم به برقراري نسبت ميان سفيدي و سياهي داخل و خارج حروف كمك به سزايي نموده است.
نسبت كمترين و بيشترين ضخامت حركت در اين قلم يك به دو مي‌باشد. به منظور داشتن يك كرنينگ مناسب، نوع ديزاين كاراكترها و ارتباط فرمي آنها با هم ارتباط مستقيم دارد. به اين نحو كه هرحرف و يا نهايتا كلمات در كنار هم مثل يك پازل به درستي قرار گرفته و ارتباط مناسبي از نظر بصري با يكديگر پيدا مي‌كنند. در طراحي كاركترها به منظور زيباتر و خواناترنمودن اين قلم، به صورت جداگانه انتخاب‌هاي ديگري نيز براي كاربران قرار داده شده است.  نوع طراحي اين قلم به نوعي است كه مي‌توان از آن در پروژه‌هاي بسياري استفاده نمود و اين تنها به خلاقيت طراح در استفاده ازين قلم بستگي دارد.
اين قلم توسط «آيدين وفاداري» طراحي شده است.

 

rangmagazine.com


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاريخ : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۷:۰۲ | نویسنده : graphicmiral | نظرات (0)
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By Bigsite :.